12 עקרונות חשובים לשיווק בווידאו

12 עקרונות חשובים לשיווק בווידאו

12 עקרונות חשובים לשיווק בווידאו

כיזמים המדיה הדיגיטלית היא כלי חשוב עבור העברת המסרים שלנו. ובמסגרתה יש לנו פלטפורמות שונות ואמצעים שונים בהם אנו יכולים להשתמש. סביר להניח שלעסק שלכם כבר יש חשבון באיזו רשת חברתית. בוודאי גם השתמשתם בתוכן שיווקי ואמצעים אחרים. אבל האם השקעתם בסרטוני ווידאו במסגרת האסטרטגיה השיווקית שלכם?

נראה שעסקים רבים עדיין מתעלמים מעולם הווידאו ואינם מבינים כמה תועלות ניתן להפיק ממנו. אך אם תבינו את העקרונות והיתרונות של השיווק בווידאו, אתם עשויים להקדיש לכך זמן ומאמץ. גם אם נראה לכם כרגע שמדובר בהשקעה גדולה מידי, למרות שלא בהכרח, זוהי עדיין יכולה להיות השקעה משתלמת.

שיווק באמצעות סרטונים

עקרונות השיווק בווידאו

אז מהם העקרונות מאחורי שיווק בווידאו ומהם מאפייניו? בואו נתבונן בגורמים השונים אשר יכולים להיות חלק מההצלחה השיווקית שלכם.

  1. סרטי ווידאו יוצרים מעורבות. כאשר אנו משווקים באמצעות ווידאו תמיד ישנו אתגר כיצד לגרום לגולשים לצפות בסרטון הווידאו עד סופו, זוהי סוגיה בפני עצמה. אבל המחקרים מראים שישנו סיכוי גבוה יותר שקהל המטרה שלכם יצפה בסרט ווידאו שלם, מאשר יקרא טקסט מתחילתו ועד סופו. גם מטרת הווידאו וגם מטרת הטקסט היא להניע אותם לפעולה, אך בסרטי הווידאו ישנו סיכוי גדול יותר להגיע אל הקהל.
  2. הלקוחות שלכם צופים בסרטי ווידאו. הלקוחות הם צרכנים של תוכן ווידאו ברשת. מאיפה אנו יודעים זאת? ספקי התוכן מספקים נתונים המראים כי למעלה מ 45% מגולשי האינטרנט צופים בסרט ווידאו אחד בחודש לפחות. מספר האנשים הצופים בלפחות סרט ווידאו אחד ביום עומד על 100 מיליון.
  3. סרטי ווידאו מעבירים מסרים בצורה יעילה יותר.  בתור משווקים אנו תמיד רוצים שקהל שלנו יטמיע את המסרים השיווקים העולים מתוך התכנים שלנו. זוכרים איך המורים בבית הספר היו משתמשים בביטוי ”נכנס מאוזן אחד ויוצא מהאוזן השנייה“? ובכן, פחות או יותר זה מה שמתרחש בתוכן מבוסס טקסט. לעומת זאת מחקרים מראים כי בתוכן ווידאו 80% זוכרים את התוכן אפילו לאחר 30 יום. חישבו על הפוטנציאל השיווקי של זה.
  4. ווידאו משיג את תשומת הלב בצורה טובה יותר. אנו חשופים לכל כך הרבה הסחות וקשה מאוד למשוך את תשומת הלב של הלקוחות, בטח שלא באמצעות טקסט לקריאה. אך סרטי ווידאו מערבים יותר את החושים. ישנה תנועה וגם פנייה לחוש השמיעה וכך מצליחים למשוך וללכוד את תשומת הלב בצורה טובה יותר. סרטון הווידאו מאפשר לנו להנגיש את המידע בצורה קלה יותר. הלקוח פסיבי בתהליך ואינו צריך לקרוא טקסט ולהתאמץ להיות מרוכז על מנת להבין.
  5. צפייה מייצרת המרות. סרטוני ווידאו מסיעים לנו להשיג המרות. הסיכוי של גולשים, לאחר שצפו בסרטוני ווידאו על המוצר, לבצע רכישה גדול ב 64% מאלו שלא צפו בווידאו.
  6. סרטוני ווידאו משאירים את הגולשים באתר. מחקרים מראים כי הזמן הממוצע שבו גולש נשאר באתר אינטרנט המציג ווידאו גדול בכשתי דקות בממוצע בהשוואה לאתר ללא ווידאו. דבר שחשוב לא רק לאסטרטגיה השיווקית אלא גם לקידום האתר במנועי החיפוש.
  7. צורת המחשה טובה יותר. לא סתם אומרים תמונה אחת שווה אלף מילים. לפעמים ישנים נושאים בהם נדרש הסבר מורכב. למשל הסבר על מהות השירות שלכם או הסבר על אופן השימוש במוצר הוא דבר מסובך כאשר עושים זאת רק באמצעות טקסט. למשל קל יותר להסביר על איזה כפתור ללחוץ באמצעות סרטון מאשר הסברים טקסטואליים.
  8. סרטוני ווידאו מביעים ומייצרים רגשות. הבעות פנים ואינטונציה הם דברים מאוד חשובים בתקשורת שלנו, וזוהי נקודת החולשה של הטקסט. סרטוני ווידאו מאפשרים לנו להביע ולייצר רגשות בצורה טובה יותר וכך להניע בפשטות יותר את הלקוח לנקוט בפעולה או להשתמש בהם בצורה המשרתת את מטרותינו השיווקיות. למשל קל יותר לבטא ציניות או סרקזם בווידאו מאשר בטקסט וקל יותר להשתמש בהומור.
  9. אין צורך בהפקה הוליוודית. כמובן שהכול תלוי באסטרטגיה השיווקית ואופן השימוש, אך ברמת העיקרון לא חייבים להיות מומחים בתחום. למשל אסטרטגיות של שיווק גרילה יכולות לעשות שימוש בסרטוני ווידאו ”חובבנים“ שהופקו בעזרת טלפון חכם. לפעמים האותנטיות הזו מצליחה ליצור את החיבור עם הקהל בצורה הטובה ביותר.
  10. ווידאו משרת את המיתוג. שיווק מוצלח הוא שיווק המבוסס על מיתוג ובאמצעות ווידאו אנו יכולים לשדר בקלות את המסרים המיתוגיים של העסק.
  11. הקהל אוהב לשתף. כאשר הקהל פוגש תוכן הנתפס בעיניו כתוכן בעל ערך הוא נוטה לשתף אותו. זהו יכול להיות משהו שהצחיק אותם או משהו שתרם להם בצורה מסוימת וחושבים ששווה לחלוק אותו עם אחרים. זה יכול להיות מתכון מעניין, עצות לטיפוח עור הפנים או כל דבר אחר; ואלו, חשוב לציין, הם תכנים היכולים לשרת מותגים. הידעתם כי כל דקה גולשי טוויטר בלבד משתפים כ 700 סרטונים מיוטיוב?
  12. ווידאו מקשר בין פלטפורמות שיווק שונות. באמצעות הטכנולוגיות המוטמעות היום בסרטי הווידאו אנו יכולים לקשר בין סרטוני ווידאו לבין פלטפורמות שונות. למשל אנו יכולים לפתוח ערוץ יוטיוב, לפרסם את הסרטונים באתר וברשתות חברתיות. אך באותה המידה אנו יכולים להטמיע בווידאו קישורים לרשתות חברתיות, דפי נחיתה וכו‘.