12 אסטרטגיות שיעזרו לכם להשיג לקוחות חדשים

12 אסטרטגיות שיעזרו לכם להשיג לקוחות חדשים

12 אסטרטגיות שיעזרו לכם להשיג לקוחות חדשים

עסקים חדשים בדרך כלל נאבקים להשיג לקוחות חדשים תחת אילוצי תקציב. עסק חדש עשוי להתמודד עם תקציב מוגבל ולפעול במשך תקופה ארוכה עם הוצאות תפעוליות הגבוהות ממחזור המכירות. כולם מבינים שיש להשקיע בשיווק ופרסום. על מנת שהעסק יגדל ויצמח יש לנו 3 מסלולים שבהם אנו יכולים לבחור – להגדיל את מספר הלקוחות, להגדיל את תכיפות/היקף המכירות לכל לקוח או להגדיל את ערך המתקבל עבור המוצר/שירות.

להשיג לקוחות

אז לאחר שביצענו פילוח שוק נכון ומצאנו את המדיה המתאימה נרצה להעמיק באפשרויות הפרסומיות המתאימות לתקציב דחוק, האפשרויות בהן כל עסק יכול להשקיע ולשפר את מצבו במהירות.

  1. צרו שיתופי פעולה – יצירת שיתופי פעולה עם עסקים יכולה להניב לכם המון. באופן כללי תוכלו להשתמש כמעט בכל מה שחסר לכם היום בעסק. עם השיתוף פעולה הנכון תוכלו להשתמש בידע ובמומחיות החסרים לכם. תוכלו להיות חלק ממשאבים שלקחו לעסקים אחרים זמן, מאמץ והון רב. תוכלו גם למנף את המוניטין שהעסק צבר עם השנים, הניסיון ואת קהל הלקוחות. יצירת שיתופי פעולה עם עסקים שאינם מתחרים אך עם קהל לקוחות זהה היא הזדמנות פז להשגת לקוחות חדשים ובעלות נמוכה מאוד. תוכלו גם למכור מוצרים ושירותים שלכם דרך חברות אחרות או למכור מוצרים של חברות אחרות דרככם.
  2. צרו מערכת הפניות מתגמלת – בעוד שכולם מבינים את הכח הרווח הגדול מלקוחות המגיעים דרך הפניות 90% מהעסקים לא מתמקדים מספיק בפיתוח והגדלת אפיק זה. חשוב שנפנים שלקוחות מופנים הם הרווחים ביותר, עולים לעסק כמעט כלום, הנאמנים ביותר למותג, מתווכחים הכי פחות על התשלום, סוגרים בקלות, קונים לעיתים קרובות יותר, קונים את המוצרים היקרים יותר, נשארים לאורך זמן רב יותר ומפנים לקוחות נוספים יותר מלקוחות אחרים. הם המקור הטוב ביותר שלנו לקבלת לקוחות והמנוף החזק ביותר להגדלת הרווחיות בעסק.
    כחלק מהייעוץ הניתן בWist אנו רואים שוב ושוב את העסקים הפועלים ליצירת הפניות מלקוחות מרוצים. עסקים אלו צומחים בצורה בריאה ואף מוסיפים מוצרי ושירותי פרימיום המגדילים את הרווחיות. ברגע שנפנים שהלקוח המופנה מגיע למכירה עם הרבה פחות התנגדויות ותהליך המכירה כולו קל ונח יותר נבין את הצורך בפיתוח מערכת הפניות מתגמלת.
    מצאו את הממליצים/מפנים הנכונים – כאשר מישהו שאתם סומכים עליו מפנה אתכם לעסק או ממליץ על מוצר ישנו סיכוי גבוה שתיעזרו בהמלצתו. הצרכנים לא חייבים הכרות אישית עם הממליץ, זהו יכול להיות אפילו כוכב רשת, כל עוד הוא נחשב לגורם של סמכות. מחקרים מראים כי זו אחת משיטות השיווק היעילות ביותר. לכן עליכם לבנות את שיתוף הפעולה המתאים אשר יכול לייצר לכם הפניות. לדוגמה משווק אבקות פרוטאין היוצר קשרים עם מדריכים בחדרי כושר הממליצים על מוצריו והם משווקים אותם באופן פעיל. שאלו את עצמיכם למי עוד יש גישה לשוק שלי שאינו מתחרה שלי וצרו עימם שיתופי פעולה.
    שיווק מקומי/קהילתי – כדאי שתכירו את הכוחות הפועלים בשוק המקומי והקהילה. נסו להכיר כתבים במקומונים ותקשורת מקומית. כמו למשל אתרי אינטרנט חשובים אך גם תקשורת מודפסת. גם שיתופי פעולה מקומיים יכולים לעזור לכם להעניק יותר ערך ללקוח או לבצע פרסומים משותפים.
  3. הקימו אתר אינטרנט – בימינו כל עסק חייב אתר אינטרנט. הצרכנים מרבים להשתמש באינטרנט לצורך קבלת החלטות צרכניות וביצוע קניות, ולא נרצה לפספס את הזירה הזו. הקמת אתר אינטרנט אינה נחשבת לדבר יקר וניתן להשתמש באתר בצורות יצירתיות לצורך קידום העסק והמכירות. האתר הוא פלטפורמה ליצירת קשר עם הלקוחות, להעברת מסרים שיווקיים, להעלאת המודעות וגם לביצוע מכירות.
  4. טפחו לקוחות נאמנים – תמיד חשוב ללמוד כיצד אתם יכולים להעניק ערך ללקוחות ולוודא שהם שבעי רצון. אם תמיד תהיו קשובים לצרכים שלהם ותנסו לצפות אותם מראש, תוכלו להפוך את הלקוחות שלכם לקהל מעריצים של המותג. כך הם ישווקו עבורכם. תנו להם להרגיש מיוחדים ותגמלו אותם. תוכלו להעניק להם מבצעים אקסקלוסיביים ותמיד לגרום להם להרגיש מיוחדים.
  5. צרו נוכחות ברשתות החברתיות – השתמשו ברשתות החברתיות. הן ללא תשלום ויש בהן קהל גדול. כל עסק יכול להקים בחינם דף פייסבוק, וזהי רק אחת האפשרויות. ישנן רשתות חברתיות שונות ולכל אחת ישנם מאפיינים שונים וקהל שונה. רוב העסקים יכולים להפיק תועלת מהרשתות המובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב, אך ישנן גם רשתות אחרות. בעזרת הרשתות החברתיות תוכלו להפיץ תכנים בעלי ערך מוסף, לפתוח ערוץ קשר מול הלקוחות, להעלות מודעות ואפילו לבצע מכירות.
  6. פרסמו ברשת – מלבד פתיחת אתר אינטרנט או דף פייסבוק ישנן אינספור אפשרויות פרסום אחרות. אתם יכולים לפרסם מודעות, לערוך קמפיין בגוגל, קמפיין בפייסבוק ועוד פלטפורמות אחרות. למשל באמצעות קמפיין בגוגל תוכלו לפנות לאלו המחפשים מילות מפתח רלוונטיות. קמפיין בפייסבוק יכול לפנות לקהלים מוגדרים לפי מאפיינים דמוגראפיים/פסיכוגראפיים. חשוב שתלמדו איך לדבר בשפת הלקוחות שלכם, כיצד לשקף את הערך הניתן בצורה נכונה ללקוח ואיך ליצור הצעה שלא ניתן לעמוד בפניה. במידה ואין לכם ידע בתחום חפשו אחר אפשרויות פרסום שתוכלו למדוד בהם נכון את התוצאות. כמו תשלום לפי מספר הלידים המתקבל או תשלום על בסיס תוצאות.
  7. שווקו באמצעות דואר אלקטרוני – ישנם מחקרים רבים המראים את התועלות בשיטת שיווק זו. העלויות זולות יחסית וישנו החזר השקעה גדול. כמובן שחשוב לעשות זאת נכון, באמצעות אסטרטגיה ובאמצעות הכלים הטכנולוגיים המתאימים.
  8. מנפו ביקורת ציבורית – פלטפורמות שונות מאפשרות לצרכנים להשאיר ביקורות וחוות דעת על מוצרים ושירותים. אל תשבו ותחכו שזה יקרה, היו אקטיביים בתהליך. עודדו את הלקוחות שלכם להשאיר ביקורות בפלטפורמות שונות כמו כן אל תשכחו לעודד את הלקוחות שאינם מרוצים לפנות אליכם ולקבל פתרון.
  9. ספקו ערך תחילה – הדרכה חינם או כל דבר בעל ערך עבור הלקוחות שלכם יהיה מצוין להתחיל את מערכת היחסים. דרך פשוטה טובה להשיג פרסום ולקוחות היא באמצעות מתן הדרכה וידע חינם .באמצעות האינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות כמו זום, תוכלו לבצע הדרכות חינמיות בקלות. הדרכות שכאלו מסיעות לכם לבסס את מעמדכם כמקור סמכות בתחום. אם יש בהן ערך אמתי הן יכולות למשוך עוד ועוד לקוחות. לצורך הדוגמה חברה המתעסקת בייעוץ מס יכולה לתת הדרכה חינם לגבי סוגיית מס מסוימת; בית ספר לשפות יכול לתת שיעור חינם; משווק כלי מטבח יכול לתת שיעור בישול וכ“ו.
    צרו תוכן איכותי – בין אם זה תוכן באתר האינטרנט, שיווק באמצעות הדואר האלקטרוני או כל דבר אחר, הקפידו תמיד על איכות. לאיכות יש הרבה מאוד משמעויות וכולן חשובות. למשל יש להקפיד על תוכן בעל ערך ולא סתם סיסמאות פרסומיות; הקפידו על שפה שיווקית נכונה; הקפידו על הגהה; שימוש בלינקים תקינים וכו‘. כל פרט קטן צריך להיות איכותי ומדויק, בעל ערך וכזה התורם לחוויית משתמש חיובית.
  10. הצטרפו לקבוצות נטוורקינג – קבוצות נטוורקינג הן חממה נהדרת להשגת שיתופי פעולה. שם תוכלו למצוא גם לקוחות וגם להשיג שיתופי פעולה המסייעים לעסק שלכם בצורות שונות. קבוצות הנטוורקינג יכולות להיום מקום לקבל עצות, דעות שונות והשראה. הקשרים החברתיים שתיצרו בקבוצה יסייעו לכם להשיג ממליצים על השירותים שלכם, וליצור שיתופי פעולה לצורך העלאת הערך.
  11. מנפו את הקיים – בעלי עסקים רבים מחפשים אחר הדבר הבא שיוכלו לעשות להגדלת העסק הרבה לפני שמקסמו חצי מהאפשרויות וההזדמנויות הטמונות בעסק. ביצוע אופטימיזציה ומקסימיזציה על בסיס קבוע תיתן לכם לפעמים את האפשרות להכפיל את התוצאות במינימום הוצאה או מאמץ. מקסמו ומנפו את הזמן שלכם, את השיווק של העסק  ואת התוצאות של העובדים שלכם. למדו את הצוות שלכם מכירות ברמה גבוהה. שלבו מספר שירותים ומוצרים יחד וצרו חבילות. הוסיפו לעסק אסטרטגיות up-selling,down selling cross selling. חשבו תמיד על שיפור תהליכים ומינוף המשאבים הקיימים ומקסמו תמיד שוב ושוב את התוצאות שתשיגו.    
  12. היעזרו במאמנים עסקיים – היועץ הנכון יכול לספק לכם הרבה ערך כאשר הוא מביא איתו הרבה ניסיון ופרספקטיבה חדשה. הוא יכול לעזור לכם לפתח אסטרטגיות מעשיות לצורך הגדלת המכירות. הוא יכול לזהות טעויות שאתם עושים, לעזור לכם לפנות לקהל הנכון ואפילו לרתום את קשריו האישיים לצורך שיתופי פעולה וקידום עסקי. גם אם לא בחרתם בייעוץ עסקי, תמיד תוכלו למצוא תוכן איכותי ברשת או ספרות מקצועית.

 

עכשיו זהו הזמן בו עליכם לבחון את הרשימה ולשאול מה עשיתם מהנאמר למעלה? אילו מהם הבאתם לביצוע? וגם, האם עשיתם כמיטב יכולתכם בכל התחומים הללו והיכן יש מקום לשיפור?