המרכיבים של אמן השפעה – כך נתחבר לכל אדם בקלות

המרכיבים של אמן השפעה – כך נתחבר לכל אדם בקלות

המרכיבים של אמן השפעה – כך נתחבר לכל אדם בקלות

אומרים שכל אינטראקציה שיחתית היא תהליך מכירה. אחת המיומנויות החשובות בחיים, ובפרט בעולם העסקים, היא היכולת להשפיע על אנשים. זוהי תכונה חשובה מאוד אותה תצטרכו בכל משא ומתן, שיחה עם עובדים או משקיעים פוטנציאליים. כך תוכלו להתחבר לאנשים ולהניע אותם לעבר מטרות משותפות. לרקום שיתופי פעולה ובעצם להשיג את המטרות שלכם בצורה טובה יותר. כמנהיגים עליכם לפתח את המיומנויות והכישורים הללו כדי להצליח. אם כך נשאלת השאלה כיצד נוכל לשפר את היכולות שלנו להשפיע על אחרים. האם יש טכניקות מסוימות שיאפשרו לנו לעשות זאת בצורה טובה יותר?

המקום הטוב להתחיל הוא להסתכל פנימה. הצורה שבה אנו מסתכלים על עצמינו היא הצורה שבה אחרים רואים אותנו. לכן הדבר הראשון הוא להאמין ביכולות שלכם ולראות בעצמכם אנשים המסוגלים להשפיע על אחרים ולחולל שינוי. בדיוק כפי שלעסק יש מיתוג, כך גם לכם יש מיתוג אישי. אם נזרוק שמות של מותגים, למשל אפל או נייק, בוודאי יעלו לכם אסוציאציות שונות לראש. על מנת להצליח ליצור שת"פ גדולים עלינו להבין את החשיבות של מיתוג אישי. כדאי לכם לקחת כמה דקות על מנת לעשות את רשימת התכונות המאפיינות את המיתוג האישי שלכם. מה יש במותג שלכם? יושר, יצירתיות, נחישות? עליכם להיות מודעים לחוזקות ולחולשות שלכם. 

תקשורת

כיצד ליצור קשרים בקלות 

לחלק מהאנשים יצירת קשרים אישיים יכולה להיות דבר מאתגר. כל אחד מביא איתו מטען  – הפרת אמון מהעבר או אולי מחסור בדמויות שיכלו להיות דוגמה טובה למערכות יחסים. וכאשר אנו אומרים כל אחד אנו מתכוונים גם אליכם וגם לאנשים שתפגשו בעתיד. אם אתם מרגישים שחסרים לכם הכישורים להתחבר במהירות עם אנשים, להלן כמה נקודות בהן תוכלו להיעזר. 

היו כמראה ודברו באותו התדר 

התקשורת שלנו אינה מילולית בלבד. למעשה מחקרים מראים כי למעלה מ90% מהתקשורת והרשמים העולים ממנה אינם מילוליים. באופן טבעי לאנשים ישנה משיכה לאנשים הדומים להם, או לאנשים שכמותם הם שואפים להיות. לכן אחד הטיפים החזקים ביותר שאנו יכולים לתת לכם הוא להתאים את עצמכם לאדם העומד מולכם. עליכם להיות כמוהו. פשוט התאימו את עצמכם לאנרגיות שלו, לשפת הגוף שלו, לאמונות והערכים שלו, לאינטונציה, אם האדם מלא באנרגיות ונוטה לדבר עם הידיים ולהרים את הקול… היו כמוהו. זה מתחיל כבר בלחיצת היד, אם מגישים לכם לחיצת יד קלה ורכה, הגיבו בהתאם. וודאו שאתם משדרים באותו התדר. 

גלו עניין באדם מולכם

מעבר לחשיבות של להבין מה חשוב לצד השני בשיחה ומה יצא לו מהקשר איתכם, אנשים אוהבים שמגלים בהם עניין ומקשיבים להם. אבל אנשים גם חשים מתי זה מזויף, לכן עליכם ללמוד לגלות עניין אמתי באנשים ולהראות להם שאכפת לכם. צרו קשר עין ושאלו את האדם מולכם שאלות בעלות משמעות. גם אם מדובר באדם בעל תחומי עניין שונים מכם, תמיד יש משהו בעולמו הפנימי שתוכלו להתחבר אליו ולגלות בו עניין אמתי. 

לגרום לאנשים להרגיש טוב

אנשים מרגישים טוב כאשר גורמים להם להרגיש חשובים. למשל כאשר אתם פונים לאדם ושואלים לעצתו ומקשיבים בשקיקה לתשובתו, אתם גורמים לו להרגיש טוב. אתם גורמים לו להרגיש שדעתו נחשבת. כמובן שתמיד תוכלו להעניק מחמאות ולשמור על אנרגיה חיובית. אתם יכולים אפילו להעניק מתנות, העיקר שתמיד תשדרו שאתם מעריכים אותו ונהנים לבלות בחברתו. 

חפשו אחר המכנה המשותף וההסכמה

העולם שלנו עשיר בדעות ותפיסות עולם והסיכוי שתמצאו מישהו החולק אתכם את אותן התפיסות והאמונות בכל תחום שואף לאפס. עליכם לקבל זאת, אך לחפש תמיד את מה שמשותף לכם, את המכנה המשותף עליו אתם מסכימים והוא תורם לצורך יצירת שיחה בעלת משמעות. אם במהלך השיחה ישנם נושאים שאינכם מסכימים עליהם, כבדו את הדעה ששונה משלכם ואל תפחיתו בערכה. אך במקביל נסו להעביר את השיחה אל תחום אחר בו תוכלו למצוא את המכנה המשותף. 

היו מודעים לשפת הגוף שלכם

אנו בקלות שמים לב לשפת הגוף של אחרים, אך פחות מודעים לעצמינו. כבר אמרנו שתקשורת היא לא רק מילולית ושפת הגוף היא אחד ההיבטים המשמעותיים בתקשורת. שפת הגוף צריכה להתאים למסרים שאתם רוצים לשדר. אם למשל אתם מביעים התעניינות מילולית באדם שמכולם, אך כל הזמן מסיטים את המבט לעבר הטלפון הנייד או מסתכלים סביב אתם משדרים מסר שאינכם מעוניינים. קשה לזייף את שפת הגוף, בטח שלא לאורך שיחה שלמה. אתם פשוט צריכים להתמקד באדם שמולכם, להיות קשובים ובהלימה מלאה ושפת הגוף תשדר את המסר הנכון. 

איך ליצור את הקשר עם האנשים

בעוד הטכניקות שדיברנו עליהן יעילות מאוד בשיחה אחד על אחד, נשאלת השאלה איך אנו בונים את הקשרים עם האנשים שאנו פוגשים בדרכנו. אנו עשויים לפגוש אנשים באירועים עסקיים רועשים, בכנסים, אירועי נטוורקינג ונסיבות שונות. יתכן שבתוקף הנסיבות אינכם יכולים להקדיש לאותם האנשים את תשומת הלב שהייתם רוצים, אך אינכם רוצים לפספס את ההזדמנות. במקרים אלו עליכם לזהות את האנשים שאיתם תרצו להתחבר. השאיפה שלכם היא לקחת אותם אל הסיטואציה שבה תוכלו לדבר בנחת ובפרטיות. יתכן שתוכלו למצוא איזה זמן לשיחה בהפסקה. אך על מנת לא לפספס את ההזדמנות כדאי לנצל את ההזדמנות על מנת לחתור לקביעת פגישה בהמשך. למשל “מה דעתך שניפגש מחר לקפה”. כך תוכלו ליצור את המגע הראשוני ולקבוע המשכיות בנסיבות המאפשרות יותר אינטימיות.

ולסיום נוכל להגיד לכם דבר נוסף. אם אתם מרגישים כי הדברים הללו אינם באים לכם בטבעיות, עליכם פשוט לפתח אותם ולרכוש ניסיון. מיומנויות התקשורת הינן יכולות נלמדות ונרכשות.