איך לחשוב כמו גאון שיווק

איך לחשוב כמו גאון שיווק

איך לחשוב כמו גאון שיווק

שיווק הוא בראש תשומת הלב של כל בעל עסק מצליח, יזם או מנהל שיווק. החברות המצליחות ביותר משקיעות משאבים כדי לחקור לעומק: מחקרי שוק, סטטיסטיקות, מודלים לאסטרטגיה שיווקית, בניית תכניות שיווק וכ"ו. כיזמים אתם כנראה שלטים לפחות בחלק מהנושאים הללו. אך מניסיוננו עם בעלי עסקים אנו מבינים שגם כאשר הם מבינים שיווק, לרוב הם מפספסים את –  התפיסה השיווקית.

למעשה לא מדובר באסטרטגיה שיווקית, אלא במיינדסט ובפילוסופיה הנכונה שיגרמו לכם לנצח את המשחק.

businessman hand show black cover book of success business as concept

אז איך אפשר לחשוב כמו גאון שיווק, להלן כמה נקודות מאירות עיניים.

1. להתבונן ולשאול שאלות – עליכם לפתח חשיבה ביקורתית וללמוד להתבונן על ההתרחשויות והנסיבות, ותמיד לשאול מהי ההזדמנות המסתתרת כאן. כל קושי, כל מכשול, כל שינוי של נסיבות, תמיד מסתתרת בהם הזדמנות חדשה. משינויים חברתיים, דרך משברים כלכליים, בכל אחד מהם מסתתרת איזו הזדמנות שעליכם ללמוד כיצד למנף אותה.

2. גמישות – אתם צריכים יעדים ברורים, אבל גם כאשר יש לכם יעד ברור עדיין ישנן דרכים שונות המביאות אתכם אל היעד. לפעמיים חייבים לגלות גמישות בהתאם לנסיבות. עליכם למצוא את הדרך המביאה לכם את התוצאות הרצויות במינימום זמן, מאמץ והשקעה כספית. העולם תמיד משתנה ועל מנת להגיע אל היעד אין להתנגד, אלא לגלות את מידת הגמישות הרצויה. אם לא תגלו גמישות אתם עלולים להיות קרבן של הנסיבות.

3. היו מכווני פעולה – אנשים רבים מתעכבים ומהרהרים יותר מידי לפני הפעולה. יש לכם רעיון, צאו לעבודה! כוונו למטרה וצאו אל הדרך. אל תחפשו את השלמות, פרפקציוניזם מוביל לדחיינות. צאו לדרך, ואם צריך תוך כדי תוכלו להכניס את השיפורים הדרושים.

4. אמצו מחשבה שיווקית – עליכם להפנים כי שיווק הוא הרוח החיה של כל הצלחה עסקית. השיווק הוא בעצם חינוך הלקוח או שיקוף הערך והתועלות על מנת לגרום לו להעריך את היתרונות שהמוצר מביא לו. אתם צריכים לבטא את הערך והתועלות בכל אספקט של הפעילות ולא רק במסגרת קמפיין שיווק. לעולם אל תפסיקו, גם לאחר המכירה השיווק עדיין נמשך. המחשבה השיווקית נמצאת בכל האספקטים של העסק ולא רק ביחסים מול הלקוח.

5. להיות בהווה – בתור יזמים ובעלי עסקים, עליכם תמיד להיות בזמן הווה ולצפות לעתיד. אל תתרפקו על הישגי העבר ואל תתמלאו ביגון על טעויות העבר; אם היה שיעור ללמוד ממנו ,יש להפנים את מה שצריך ולהמשיך הלאה. אל תתנו לדאגות לגבי העתיד להפחיד ולעצור אתכם. לא סתם אומרים שמי ששקוע בעבודה מאבד את תחושת הזמן, הוא פשוט כולו מרוכז בהווה ובעשייה.

6. עקשנות – יזמים צריכים לגלות עקשנות והתמדה במחויבותם למטרה, וחשוב גם ליהנות מתהליך זה. עקשנות בריאה היא כאשר אתם יכולים לראות ולהרגיש כיצד אתם מתקדמים לעבר המטרה והחזון שלכם מתגשם – עוד אבן דרך, עוד מכשול שעברתם בדרך אל היעד. כל יעד שתכבשו בדרך למטרה ימלא אתכם בסיפוק ומוטיבציה להמשיך. כמובן שיש להיזהר מעקשנות אובססיבית ומחוסר גמישות.

7. היו פרגמטיים – המשמעות של להיות פרגמטיים היא להתמקד במקסום האיכות והערך של המוצר/שירות, ומצד שני למקסם רווחים ולמזער סיכון. עליכם להתנהל בצורה הגיונית, בצורה מושכלת. צריך לקחת סיכונים מחושבים ולהימנע מהסיכונים המיותרים.

8. הבינו שישנו סדר והיגיון – עליכם להבין שהדברים מתנהלים בצורה הגיונית ומסודרת, לא בצורה אקראית. אם יש לכם מטרה ויש סדר פעולות שיביא אתכם אל המטרה. זוהי הסיבה שיש לכם תכנית אסטרטגית. זו התכנית שמכוונת אתכם – אחרת תרגישו כאילו אתם דוחפים סלע במעלה ההר, ואלו גם התוצאות שתקבלו. כאשר אתם יודעים מהם השלבים שיש לעשות על מנת להגשים את המטרה במדויק אתם עובדים בצורה מסודרת יותר.

9. וודאות ואמונה – אולי זה נשמע לכם כמו מושגים מנוגדים, אבל אתם צריכים לחוות וודאות ואמונה. לסמוך על עצמכם, לסמוך על הדרך ועל המטרה הנעלה שאתם רוצים להשיג.

10. למדו למנף – עליכם ללמוד כיצד למנף ביעילות את כל המשאבים העומדים לרשותכם על מנת להפיק מהם את המיטב. יתר על כן, עליכם לזהות את המשאבים החבויים העומדים לרשותכם ואותם ניתן למנף – מהקשרים האישיים, ההון, דרך הזמן והכישרונות שלכם, את כולם ניתן למנף.

11. חדשנות ורעיונות – חפשו תמיד אחר ההשראה על מנת למצוא רעיונות חדשים, שיפורים ופריצות דרך. למדו ליהנות מהאתגר של למצוא פתרונות מחוץ לקופסה. חדשנות פורצת דרך יכול להביא אתכם להישגים גדולים מאוד.

12. קחו את זה בקלות –  לא כל מאמצי השיווק שלכם יניבו תוצאות וחשוב שתיקחו זאת בחשבון. כדי להצליח עליכם להיות סקרנים וליהנות מהתהליך, להפוך אותו לכיפי ומרגש.