9 האסטרטגיות לבניית עסק מנצח

9 האסטרטגיות לבניית עסק מנצח
כיזמים מצליחים אנו מתוכנתים למקסום התוצאות העסקיות שלנו. אנו פועלים להבין מהן הדרכים האפקטיביות ביותר להצליח בזמן הקצר ביותר. לכן חשוב שנבחן בדרך את התוצאות שאנו משיגים ונשקיע את המשאבים שלנו בחכמה.
עלינו לזכור שהתוצאות שאנחנו משיגים קשורות בצורה ישירה לאופן בו אנו חושבים ולפעולות שאנו נוקטים כך שאם לא השגתם את התוצאות הרצויות עד כה כדאי שתעצרו ותתכננו את עצמיכם מחדש. במקום להשקיע אנרגיות בצורה לא ממוקדת ולקוות להצלחה, קחו הפסקה והסתכלו לעומק באסטרטגיה ובדרכי הפעולה שלכם.
מפה עסקית אפקטיבית עשויה לסלול עבורכם את הדרך להצלחה. מפה המבהירה את מטרותיו ויעדיו של העסק ומספרת את הסיפור האותנטי המגדיר את העסק, התהליכים שבו וההשפעה שתרצו שתהיה לו על הקהילה. זוהי אינה מפה סטטית אלא מפה דינמית המתעדכנת בעוד אתם תמיד בוחנים אחר דרכים חדשות להתמודד עם אתגרים, ממקסמים וממנפים הזדמנויות, ותמיד מאמצים חדשנות המאפשרת לכם להוביל במשחק.
כיצד לאפשר לעסק לגדול
- הבינו מה אתם עושים בתור עסק. את מי בדיוק העסק שלכם משרת? נניח והעסק שלכם הוא רשת בתי קפה; על פניו אתם עסק המציע לצרכנים קפה. אבל האם הערך שאתם נותנים לצרכן הוא אך ורק הקפה, או שאולי זהו מקום למפגשים חברתיים ועסקיים. העסק שלכם הוא הרבה יותר ממה שנראה לעין, זה לא רק המוצר אלא החוויה בשלמותה. אנו בwist רואים שוב ושוב את ההבדל בין עסק שבעליו מבין לעומק למה הוא קיים ומה הערך שהוא אמור לספק וכיצד הוא פועל בצורה שונה לחלוטין מעסק אחר הפועל באותו ענף בדיוק. 99% מבעלי העסקים מגדירים עצמם לפי המקצוע עצמו בעוד שזה לא הדבר שבאמת מכניס להם את הכסף ולפי ההגדרה שלהם כך גם הולך הפוקוס והתוצאות המגיעות מכך. להבין את המשמעות העמוקה של העסק זהו צעד חשוב לצורך צמיחה והתרחבות. אולי זה הזמן לחזור אל הערכים הבסיסיים שהנחו אתכם בעת הקמת העסק ולדייק את המוצר והשירות שאתם מציעים היום ללקוח.
- הסתכלו על מצב הענף. אם אתם מבינים על מה העסק שלכם מבוסס, מהי המהות שלו, אז אתם גם יכולים למצוא את הדרכים להרחיב את העסק לאור השינויים המתרחשים בשוק. יש כח אדיר ביכולת לראות את השינויים המתקרבים, עליכם לזהות את האיומים ואת ההזדמנויות ולא להתעלם מהן. אם תתעלמו תעניקו יתרון למתחרים.
- בחינה והערכה של העובדים. מי הם העובדים שעומדים לצידכם, האם אתם על אותו העמוד מבחינת הערכים של החברה? האם יש לכם אסטרטגיית גיוס ושימור אפקטיבית המבטיחה שיעמדו לצידכם האנשים הנכונים שאתם צריכים? האם חסר לכם את האדם הנכון? האם יש מישהו שאינו מתאים לצרכים של הארגון כרגע? עליכם לבחון את נכסי כוח האדם שיש לכם, מה חסר לכם ומה מונע מכם להתקדם.
- זכרו כי הלקוח נמצא במקום הראשון. אנו תמיד מדגישים את הצורך באסטרטגיה ההופכת את הלקוחות למעריצי המותג; הם אלו אשר יגלו נאמנות ויסייעו לכם לקדם את המותג. בכל צעד עסקי שתבחרו תמיד אתם צריכים להיצמד אל העקרונות בעזרתם תגדילו את שביעות הרצון של הלקוח. הגדלת שביעות הרצון באמצעות תוספת ערך וחווית שירות יוצאת דופן המנסה להבין מהם הצרכים האמתיים של הלקוח.
- דעו לאן אתם הולכים. חשוב שתסתכלו על התמונה הגדולה ותדעו לאן אתם הולכים. האם אתם פועלים בענף מזדקן שהופך להיות לא רלוונטי? האם יש תלות בעסק שלכם או שאולי אתם בכלל צועדים בטריטוריה חדשה ולא ברורה מספיק. לא משנה היכן אתם נמצאים, עליכם לבחור האם אתם רוצים לגדול או לקמול. אם הענף הופך להיות לא רלוונטי העסק צריך למצוא לעצמו כיוונים חדשים. אם התשובה לשאלה ”למה“ הנוגעת בזכות הקיום שלכם מספיק חזקה, אתם כבר תמצאו את התשובה לשאלה ”איך“.
- המשיכו להוסיף ערך. לאחר שתלמדו איך תמיד להציע יותר ערך בהשוואה למתחרים שלכם, ותמיד להישאר מובילים, תהיה לכם הבנה יותר טובה של מה העסק צריך בשביל לגדול. כך תוכלו לנווט את העסק בהתאם לחזון. בעצם אתם תבינו איזה עסק אתם צריכים להיות בשביל להישאר מובילים בשוק.
- היו בלמידה והשתפרות מתמדת. כדי להוביל עסק להצלחה חשוב ללמוד ולהתמקצע ולרכוש כלים חדשים אשר יכולים לעזור לכם לצלוח אתגרים בקלות ולקדם את העסק. אנו עושים מאמץ רב על מנת להנגיש לכם את המידע האיכותי והמקיף ביותר בדרך חוויתית ומהנה, אתם מוזמנים תמיד להיכנס וללמוד דברים חדשים.
- היעזרו במאמנים ויועצים. ישנם מומחים מסוימים בעלי ידע וניסיון היכולים לעזור ליזמים ואנשי העסקים. יש לכך הרבה יתרונות גם עבור יזמים שאפשר להגיד עליהם שהם שועלים ותיקים. נקודת המבט החיצונית תמיד יכולה לעזור לפתור סוגיות ניהוליות, שיווקיות ואסטרטגיות.
- שמרו על גמישות. על מנת לאפשר לעסק לגדול לפעמים צריך לגלות גמישות ולא להמשיך לעשות את אותו הדבר. זה לא תמיד נוח ליישם שינוים אבל כאשר אתם מזהים את הצורך בשינוי אל תתעלמו ממנו. יתכן שרגע אחד לפני השקת מוצר אתם פתאום מקבלים תובנות חדשות ורואים טעויות המחייבות אתכם לערוך שינויים בעיצוב. אל תתעלמו ממה שרואות עיניכם, אפילו אם כרגע זה מעכב אתכם. גלו את הגמישות בכל היבטי הפעילות.
תמיד יש מקום לגדול ותמיד כדאי לשאוף להגיע רחוק יותר. כל מה שאתם צריכים זה ליבה ערכית, אסטרטגיה ותכנית ברורה המאפשרת לכם לגדול. אל תהססו להתייעץ בייעוץ עסקי; אם אתם נתקלים בקשים תמיד תוכלו למצאו מאמנים ויועצים אשר יעזרו לכם לעשות את הצעד הבא.